-Reklamı Gizle

   
  SxeHelp
  Cs Harita Tasarım
 
CS Harita Tasarimi NasiL YapiLir? Ba$Liyoruz..

Harita Tasarım Aracı

http://collective.valve-erc.com/data/docs/1039631978-44855700/files/hammer_v34.exe

Compile Araçlar

http://www.slackiller.com/hlprograms/zhlt253-17.zip

$imdiLik bu kadar program yeter bunLar temeL İşLevLer için..
Önce indirdiğimiz zip dosyalarını çıkaraLım rar'dan,ondan sonra vaLve hammer editörü yükliyeLim.Yükledikten sonra,programın ayarLarını yapmaya ba$Lıyabiliriz.


Valve Hammer Editör
Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım şimdi.


Resimli anlatım

Game Configuration


Build Programs


2d views


Textures


Yazılı anlatım
Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;


Game configurations
Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım ismini.Daha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın.

Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin.

Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.

Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.

Default PointEntity class:info_player_start ı seciyoruz.

Default SolidEntity Class:Func_wall ı seciyoruz.

Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruzç

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrike

Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).

Örnek:Bende cs1.6 yüklü olduğundan mod yüklü deil bende böyle gösterdim.
C:Program FilesCounter-Strikeplatform

Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz.

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikevalve

RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör 
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.

Örnek:C:Haritalarım(ben c de klasör actım).
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve 
ayarları yapın;


Build Programs
Configurations:Counter-Strike yi seçin.

Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin.

Game Executable:Hl.exe nin yerini tanıtın.

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikehl.exe

CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csg.exe yi 
tanıtın.

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlcsg.exe

BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bsp.exe yi 
tanıtın.

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlbsp.exe

VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi 
tanıtın.

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlvis.exe


RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi 
tanıtın.

Place compile maps in this directory before running the game:

Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım.

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikemaps

Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory 
before running the game:

Örnek:C:ProgramFilesCounter-Strikecstrikemaps ayarı bu şekilde yapın.O 
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız 
açılacaktır.


Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın.
2d views

Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view 
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin.

Grid:Burda ayar yapmıyacağız.


3d views
Burda ayar yapmıyacağız.


General
Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak 
istiyorsunuz.O zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız 
o kadar geri alın.

Notsmileyikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50 
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc 
de kasmalar başlar.


Textures
Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir.


Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikecsdust.wad.
Diğer konularda Hammerda ki araçların ne işe yaradığını 
acıklayacağım.Herkese kolay gelsin.Güzel Haritalar Yapmanız Dileği ile..
---------------------------------------------------------------------




Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsminiz:
Siteniz:
Mesajın:

 
  Bugün 101 ziyaretçi (239 klik) kişi burdaydı!  
 
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=